oh, my god! I´m getting married!

Alla inlägg under september 2014

Av Paulina Pettersson - 26 september 2014 14:13

Vi har köpt hem en del av godiset inför den stora dagen! Här håller jag på att fördela det i burkar

Av Paulina Pettersson - 25 september 2014 08:52

Igår tog jag och min kära mor oss ut på servettjakt! Tanken var att vi skulle ha tygservetter och dukar från lokalen men det ingick tydligen inte, trots att vi beställt "det största paketet" och betalar ganska mycket pengar för att "allt" ska ingå. Jaja... Det är väl typiska situationer som de flesta stöter på i bröllopsplanerandet.

I förrgår var dennan och köpte dukar och igår köpte vi servetter! Två bockar till i listan! På kvällen beställdes även tårtan, en bock till. Nu börjar vi få kontroll!

Av Paulina Pettersson - 24 september 2014 13:58

I helgen träffade vi vår präst och pratade om vigseln. Vi tittade på kyrkan, valde psalmer och planerade. Dennan blev nervös och slet sitt hår. Bokstavligt talat.

Av Paulina Pettersson - 22 september 2014 08:46

När vi cyklat runt "the island of venhattan" så var det dags för fika och quiz i hamnen. Tjejerna hade bakat chokladbollar och fina SATC-kakor med olika glasyr på, jag åt tex en kaka som det stod "Mr. big" på :) så himla bra idé och så glad jag blev att de bakat och fixat! Efter fika och quiz blev det båten till en ny stad - LA. Där visste jag inte vad som väntade. Vi promenerade en bit och plötdligt i en dörröppning står min kära kompis Frida som varit i Malaysia! Hon visade oss in i lokalen där vi ska dansa broadway/musikal-dans med tema Chicago! Jag har alltid tyckt om att dansa och just musikaler är ju en stooor favorit! Efter en hel del öl och cider under dagen kan jag säga att koordinationen kanske inte var riktigt på topp...men roligt var det! Av Frida fick jag också en "partypåse" från min fina vän Carolin som inte hade möjlighet att vara med just denna dagen. Hon hade skickat med Malibu och coca cola - Min favoritdrink sen jag var 20 och fick börja handla på systemet. Fantastiskt kul!


Efter dansuppvisningen (som även filmades, haha) väntade bilar utanför som tog oss till min hemstad igen och ner till en mysig restaurang vid havet. Där var det förbeställt god mat, jag åt hamburgare - mums! Vi hade också den roliga leken "TOSS eller TAKE" (som i SATC-filmen). Tjejerna hade gjort små skyltar med TOSS och TAKE som alla fick och jag fick en del gamla foton på mig själv som jag skulle motivera och förklara valet av outfits på så att de andra tjejerna fick säga om det var en toss eller en take på den outfiten. Så roligt! Fattar inte hur kreativa vänner jag har alltså! De bästa!


Efter restaurangen blev det vidare på en krog och sen en nattklubb, vi var inte många som orkade men vi gav det ett försök och när vi gav upp dansandet blev det avslutning på kebabstället. Två av tärnorna, min syster och min kusin, hängde med hem och sov hos oss. Nästa morgon blev det chips, cola och satc i soffan, även detta hade de förberett.


Det går inte att beskriva vilken rolig och överraskande dag detta var!  De hade tänkt på ALLT!


18 stycken nära vänner som alla kommit dit för MIN skull. Världens bästa vänner!  



Av Paulina Pettersson - 20 september 2014 23:40

Kvar till vi får tillträde till vårt hus! Det firar vi med grillbuffe, bra musik av "vårt" bröllopsband och aktion.

Av Paulina Pettersson - 19 september 2014 13:35

Längtar tills min fina förlovningsring får sällskap! Mindre än en månad kvar nu...

Av Paulina Pettersson - 19 september 2014 09:16

Många tipsar om att bröllopsskorna ska gås in i god tid inför den stora dagen. Jag har två par som jag velar mellan. Som tur är har jag ett kontorsjobb så de dagar jag inte har några möten inbokade passar jag på att lufsa runt på jobbet i vita klackar.

Av Paulina Pettersson - 17 september 2014 16:16

Så fort Dennan hade friat började jag leta efter bröllopsbloggar. Jag är en sån person som fastnar i bloggar och har många jag läser varje dag, om mode, inredning och allt möjligt. När jag började leta bröllopsbloggar tyckte jag att det saknades något. Det fanns väldigt få (inga jag hittade) som verkligen beskrev inköpsställen, budgetar, planering och tips på ett rakt och personligt sätt. Som i modebloggar där outfitens priser och inköpsställen står under varje bild. Då bestämde jag mig för att prova att fylla det som jag tyckte var ett hål k bloggvärlden ;) . Det visade sig vara en svårare uppgift än planerat och nu vet jag varför.

Att dela med sig av budget, priset för presenter, mat, inbjudningar, aktiviteter som planeras till festen osv är inte roligt eller särskilt snällt när man vet att en del av de bjudna gästerna läser. Alternativet blir då att inte berätta om bloggen för någon av gästerna och hålla bloggen anonym, vilket inte gör den särskilt personlig. Det andra alternativet är att bjuda in gäster och vänner att läsa men att då hålla vissa saker utanför bloggen, vilket inte heller blir ett personligt resultat.

Det är alltså anledningen till att bloggen kanske ibland kan uppfattas som opersonlig och inte så hjälpsam.

Vad säger ni andra blivande brudar?
Håller ni med?

Presentation


Lördagen den 19 oktober gick min pojkvän ner på knä och friade till mig. Jag sa ja. Detta är bloggen om resan från denna dag fram till bröllopet. Om hur två helt vanliga Svenssons planerar ett hejdundrande bröllop men också om vår något galna vardag med e

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards