oh, my god! I´m getting married!

Alla inlägg under januari 2014

Av Paulina Pettersson - 16 januari 2014 16:51

... för längesen!

Vi har turen att jag har en far med en fin veteranbil. Det är nog det enda som varit självklart sedan dag ett i planeringen, att han ska köra oss i denna fina bilen:


 

Av Paulina Pettersson - 13 januari 2014 13:54

Jag har en kär vän som också är nyförlovad. Hennes bröllop blir år 2015.

Hon skickade denna länken till mig och föreslog att vi skulle göra en liten flashmob på hennes stora dag, vi får väl se hur det blir...


http://www.youtube.com/watch?v=_OdHY7itDiI


 

Min fina vän <3



Av Paulina Pettersson - 8 januari 2014 16:03

Nu är året här och energin att fokusera på bröllopet börjar komma tillbaka. Nu vill vi se fram emot roligheter!

Men frågan är hela tiden. Vad ska vi göra?


Vad kan man börja med? Det känns som att ingenting är gjort och ändå är det för tidigt för att göra något samtidigt som man inte vill behöva stressa och göra allt på samma gång sen. Konstig känsla det där... vi får nog ta tag i något konkret ikväll, kanske blir det som min blivande man föreslagit: beställa ringen.


 


Favorit i repris: Checklistan från bröllopstorget



Av Paulina Pettersson - 7 januari 2014 15:07

Jag tycker om traditioner och sånt där som liksom har en historia, om ni vet vad jag menar? I familjen har min mor och hennes två systrar haft min mormors brudklänning när de gift sig. Den är väldigt fin och även om den inte är alls som jag tänkt mig min klänning tyckte jag den var värd att prova. Slöjan hade jag gärna haft men efter en snabb koll insåg vi att den aldrig går att rädda. Det har nog varit roliga bröllop i den här släkten. Minst fem stora hål var det i slöjan :)

Av Paulina Pettersson - 7 januari 2014 14:04

I helgen var vi på släktkalas. Det är alltid lika trevligt. Oliven hade så roligt att hon vägrade gå hem med oss :)

I alla fall, där kom bröllop på tal igen. Jag har en kusin som gift sig i somras och som ska ha bröllopsfest till våren, en annan kusin gifte sig för några år sedan och jag hade turen att sitta vid samma bord som de båda i söndags. Vi hjälps alltid åt väldigt mycket i släkten, det är ju det som är det fina med att vara familj :) Jag tog exempelvis min äldsta kusins bröllopsfoton och gjorde vigselprogram och gästpresentation för min andra kusin. Nu erbjöd sig min ena kusin att fixa mitt hår på bröllopsdagen och det känns helt perfekt! Dels för att slippa stressa till frisören under den stora dagen och dels för att hon är väldigt duktig såklart. Vi umgås mycket så det är ju ett plus att vi hinner öva frisyren en hel del innan oktober :) Jag är säker på att vi kommer få massor med hjälp från våra kloka och duktiga vänner inför vår dag och det känns jättebra   



Av Paulina Pettersson - 3 januari 2014 11:06

I denna samlas allt viktigt och oviktigt inför den stora dagen.

Vi

Av Paulina Pettersson - 2 januari 2014 14:23

Jag och min blivande man på nyårsafton

Av Paulina Pettersson - 2 januari 2014 13:40

Mycket har hänt sedan november. En bloggpaus var verkligen välbehövlig då det absolut inte funnits kraft eller motivation att planera bröllop den senaste tiden. Nu är dock det nya året här och vi behöver alla roliga, glada och fina saker att för att se framåt igen.

Bröllopsplaneringen har så smått tagits upp igen och en av mina tärnor, Ayala, gav mig en så fin bok i julklapp. Den lusläses nu varje kväll för att få nya tips och ladda upp oss igen.


 

Presentation


Lördagen den 19 oktober gick min pojkvän ner på knä och friade till mig. Jag sa ja. Detta är bloggen om resan från denna dag fram till bröllopet. Om hur två helt vanliga Svenssons planerar ett hejdundrande bröllop men också om vår något galna vardag med e

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards